7:e April

Nu har jag vart lite off igen, men man orkar ju inte sitta vid datorn hela tiden ;)

Igår var jag i stan och fikade men min vän Jesper. Det var väldigt trevligt eftersom vi inte hade setts på länge, 3 eller 4 månader sen räknade vi ihop att det var, shit! Vi kom även fram till att vi får ses snart igen och inte vänta så länge nästa gång.
Detta är även ett bevis på hur snabbt tiden går. Jag blir mörkrädd varje gång jag tänker på hur allting bara flyger förbi.


Något som jag ofta gör är att sitta och tänka och längta som en gris till sommaren. Jag och Linda pratar ofta om alla härliga sommar minnen och jag får alltid en kusligt härlig underbar bild i huvudet när jag tänker på den härligaste tiden på hela året. Jag är så tacksam att vi har en båt och att jag har fått växa upp med det, även om jag har klagat på båten ibland. Men det är ta mig fan bland det härligaste man kan uppleva!

Här får ni ta del lite av vårt samtal. Kanske inte så skoj för er, men det kanske även väcker sommarminnen hos er också. Dessa minnen gör mig och Linda fullständigt galna och vi längtar så jäklans mycket så jag vet inte vad.

Linda: såå härligt

Lindaasså när den dagen kommer då vi åker iväg med båten kommer jag hoppa i och simma, bara jag kommer fram liksom !!!!!!! :O :O

Lindaj
ag längtar såå mycket på att få kunna åka gummibåt
ligga och steka på hamnholmen
bada som bara den
äta glass tills de tar slut
springa gräset brunt
spela vollyboll tills jag är genomblöt av svett
sitta och chilla i båtarna rengiga dagar
känna strandsanden mellan tårna
känna berget under fötterna
känna gruset fastna på hälen
ropa "chaa killar" på kvällarna
kuta fram o tillbaka på bryggan
dricka oss fulla på cola
mysa i båtarna med film
ta en bajja på toan

HÖJDPUNKTEN ASSÅ!! Finns inga ord till känslan


SJUNGA I DUSCHEN SÅ HELA HAMNEN HÖR VÅR LJUVA STÄMMA !!!!!

JagVakna till skinande sol, höra alla glada människor utanför, alla små barn som fiskar grabbor och fiskmåsarna. Öppna luckan och släppa in ljuset och den varma sommar luften, gå upp och slänga på sig bikini och en kjol, sätter sig i sittbrunnen utan kapellet och äter frukost. Sedan går man upp på bryggan och möter dagen med ett brett lyckligt leende!

Ja, det blev mest av det som Linda sa, men jag blir mållös och håller bara med! Sommar och sol, bekymerlös, lycklig och så himla glad. Finns inget bättre! Det allra bästa är att man får tillbringa och dela det med de människor som betyder mest!



Gabbe, Marcus, My och Emma (alla på höger sida) Var några fina människor vi lärde känna i somras, alla bor i stockholm





Lindas båt


Jag och Linda. Jag är osminkad och har lite av gårdagens mascara kvar under ögonen^^


Anledningen till att jag täckte över mitt ansikte på två av bilderna var det att jag såg förfärlig ut, röd som en tomat. Även på sista bilden ;)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Svar: Haha, jag förstår att det nog underlättar om man läst böckerna, men ibland kan böcker också förvirra en. I alla fall om man ser filmen efteråt. Vi hade en liten konversation om det i skolan idag, men då gällde det helt andra böcker och filmer. =)



Det hade varit extremt kul att se 3D, jag har aldrig riktigt fattat vad det är som är så speciellt. Kommer sakerna mot en, ur tv:n? :P Haha, fan var retarded jag låter nu, men skit samma. En kompis till mig hade samma problem innan, men då provade hon med sina gamla glasögon, plus de där 3D-glasögonen, och det funkade! Kanske något för mig, dock har jag inte haft mina glasögon på flera år, kommer kännas helskumt, och dessutom se riktigt galet ut. ;)



Låter riktigt härligt det här med sommarminnen, gud vad jag längtar! Fast ändå inte, just för att skolavslutningen då närmar sig, och jag måste lämna min klass. Vill inte, vill inte, vill inte! Usch nej, jag vill inte ens tänka på det. =(



Kram!

/Beccy

2010-04-08 @ 18:29:44
URL: http://beccys.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Svar: Fy vad coolt egentligen. =) Får se hur det blir med kombinationen glasögon plus 3D-glasögon. ;) Vi har faktiskt en 3D-film här hemma, den där Spy Kids, om du kommer ihåg den? Fråga mig inte varför vi köpt den, mina föräldrar visste ju redan då att jag inte kunde se effekten. Dock fattade jag nog inte det just då, utan såg det som en vanlig film och var glad ändå. :P Kan ju alltid prova själv hemma någon dag, så slipper man skämmas på bion, trots att där är mörkt. ;)



Alltså usch, jag vet inte ens om vi kommer i klassen kommer att hålla kontakten med varandra.. Jag hoppas ju verkligen det! Det känns ändå bara så sorgligt, trots att vi bara gått i samma klass i tre år. Tänk så struntar vi i varandra totalt sen? :s



Kram!

/Beccy

2010-04-10 @ 00:35:53
URL: http://beccys.blogg.se/
Postat av: Natasha

Vilka härliga bilder! Vill ha sommar nu!

2010-04-20 @ 01:39:50
URL: http://ndiamond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0