Två år sedan

Idag är det två år sedan min fina vän Lisa bestämde sig för att lämna oss.

Idag skulle du fyllt 17 år. För första gången på två år så har jag varit vid minneslunden och hälsat på dig. Jag skäms för att jag inte har varit där innan, men jag har inte klarat av det. Att inse att du aldrig kommer tillbaka gör så fruktansvärt ont. Att veta att jag inte kommer kunna få krama dig en sista gång känns förfärligt. Idag var jag på kyrkogården och märkte ut din plats, där jag kände att där var du. Jag såg platsen i minneslunden redan när jag gick upp för backen, jag såg att det där, det var din plats. Den 25:e April 1993 kom du till världen. jag kände dig under femton år och dom åren med dig var så himla roliga och fina. Den värsta dagen i mitt liv var den 25:e April 2008 när jag fick reda på att du lämnat oss.
Min följd fråga är och kommer alltid att vara: Varför? Varför bestämde du dig för den utvägen?
Jag är dum som ställer den frågan eftersom jag redan vet svaret. Men jag kan inte låta bli. Jag skulle vilja träffa dig och ställa frågan till dig för att få bekräftelse på det jag vet.

Jag skulle göra vad som helst för att få dig tillbaka till världen och att du skulle må bra. För det värsta för mig var att inte veta om du mådde bra eller dåligt, oftast såg jag det på dig. Jag skulle vilja garantera dig att om du skulle komma tillbaka skulle du må bra. Nu vet jag iallafall att du inte lider längre och det är skönt att veta det, även fast jag saknar dig så otroligt mycket.

Lisa, Jag älskar dig och kommer göra det resten av mitt liv. Du vet att du alltid kommer finnas i mitt hjärta, och jag vet att jag alltid kommer finnas i ditt. Bästa vänner för evigt, ellerhur? ♥

Min minnesvideo jag gjorde till dig för snart två år sedan ♥


Kommentarer
Postat av: Madde

Usch vad hemskt, jag blir helt tårögd när jag läste det du skrivit. Tycker det är så hemskt att så många ungdomar mår så pass dåligt att de väljer att ta sitt liv :( Kramar till dig tjejen!

2010-04-26 @ 18:24:17
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Svar: Ja, man gör ju det, och det är änd tur. Tänk så skulle man hållit på i flera veckor med att lära sig hur en hemsida fungerar? ;)



Vi hade riktigt roligt när vi var och simmade, det blev verkligen en riktig motionssimrunda! Om det nu finns något som heter så.. ;) Dock gick vi till McDonald's direkt efter för att vi (jag.. :P) var så jäkla hungrig, så det kändes först som om vi simmat i onödan, men det gjorde vi nog inte ändå. ;)



Kul att filmkvällen blev av, och att man får skrattat mycket är bara ett stort plus!



Vill också beklaga det här med din vän, trots att det känns jättedumt eftersom jag inte vet hur det känns.



Hoppas du har haft en bra dag och kväll!







Kram!

/Beccy

2010-04-26 @ 21:25:45
URL: http://beccys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0