Minus 10 grader

Herregud vad kallt det är ute! Just nu är det  -10,4 grader ute, äckligt kallt. I morse när jag skulle åka till skolan trodde jag helt seriöst att mina tår skulle svartna och ramla av, det verkligen värkte i dom bara för att jag frös så fruktansvärt mycket. Glömde ju att slänga på mig ett par varma strumpor idag.. smart! När jag kom på bussen på väg till skolan satte jag mig vid elementet och la fötterna på det. Sen drog jag på mig luvan på min jacka och på med vantarna och satt och halvsov hela vägen. När jag nästan var framme höll jag på att somna på riktigt så det var tur att jag vaknade :)

Idag fick vi även sluta tidigare eftersom att samhällslektionen var inställd pga att läraren var sjuk. Åkte in till stan med Julia, Sanna och Malin. Vi gick till espresso house och fikade och  sen gick vi i lite affärer. Köpte ett par varma strumpor och en fin röd tröja som jag ska ha på julafton hade jag tänkt. Eller det är som ett linne ungefär men inte tillräckligt långt för att ha det till ett par tights. Men tröjan var ändå väldigt simpel och inte typiskt "julig" eller vad man ska säga, så den kan man ju även ha till vardags också :) Men ska i alla fall vänta med att använda den innan jul. Är roligare att ha något nytt just på julafton. Sen efter det blir det att gå på jakt efter en nyårsoutfit, beror även på vad jag ska göra också :)

Min tanke var att ta kort på det jag köpt med en gång och lägga upp, men just nu sitter jag så otroligt gött i sängen med datorn i knäet. Får bli ett till inlägg sen med bilder på min minishopping :)

Slänger in en bild från google bara för att göra inlägget lite roligare, lite tråkigt med enbart en massa text :)



Kram så länge ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0