29 augusti

Hejsan! Allt bra? Med mig är det finfint, börjar dock bli väldigt trött så ska alldeles strax krypa ner i sängen :)

Annars idag så har jag bara varit i skolan. Vi jobbade med vårat UF. I tvåan så hade vi något som hette ÖF, övningsföretag. Då gjorde vi allting på låtsas och lärde oss hur man betalar fakturor, skickar i väg fakturor, inköp av varor, beställningar och allt sånt. Nu i trean har vi i stället UF, ungdomsföretag. Nu kommer vi att göra allting på riktigt och faktiskt sälja produkter och sådant. Så idag har jag och min grupp kommit på vad vi ska göra och börjat skriva en affärsidé :)
Ganska roligt faktiskt, lite segt nu i början bara innan man kommer igång med allt. Men sen flyter det nog på :)

Var även inne på trafikskolan idag och bokade en körlektion tills i morgon, awesome! Det blir min fjärde körlektion där :)
Var ute och övningskörde med papsen förut idag också, gick riktigt bra. Börjar få kläm på allt det där nu :) Det jobbiga är bara att jag inte är van vid bilarna på trafikskolan så därför kör jag inte lika bra där :( haha. Men jag kommer nog vänja mig så småningom :)

Nu börjar ögonlocken bli lite väl tunga så ska hoppa ner i sängen nu.



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Svar: Det hoppas verkligen jag också.. Det känns så segt att vara här. Jag mår fortfarande helt okej, men just nu spänner det lite i huvudet, som om jag skulle få huvudvärk när som helst. Jag har känt så i någon gång per dag nu, men det har aldrig blivit någon riktig huvudvärk av det, som tur är. Lite irriterande är det ändå.



Jag trodde att jag skulle få komma hem på permission idag, men när vi pratade med läkarna precis sa de att de i alla fall ville ha kvar mig över natten. Rätt tråkigt, men som sagt är det bättre att vara här om man skulle börja må dåligt.



Det låter riktigt spännande med UF-arbetet! Jag vet inte riktigt hur det är trots att vi har det på vår skola också, men är det inte så att ni inte får berätta om er affärsidé förrän om ett tag? Jag är i alla fall riktigt nyfiken på att få reda på vad du och din grupp ska sälja för något! :D



Kram!

/Beccy

2011-08-30 @ 11:56:40
URL: http://beccys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0