Vilken jävla otur

Igår när jag skulle gå hem till Jessica så ramlar jag. Det snöade ute så jag såg ju inte vart det var halt. När jag svänger in i Jessicas område står det två killar och röker utanför den enes dörr, dom kollar skiymycket på mig innan. Dom undrade väl vem det var som kom gående. Hur som helst, precis när jag är framför dom så ramlar jag. PRECIS framför, så jävla pinsamt!
När jag landar på marken så slänger jag ur mig ett läte som verkligen beskriver hur ont jag fick. Det värkte som fan i röven och armen.
Den ena killen frågade "Gick det bra eller?" jag svarade snabbt "Ja, det gick bra" och sen reste jag mig upp fort som fan och gick därifrån.

Väl hemma hos Jessica så känner jag hur det börjar verka som tusan i armen och jag kunde knappt inte röra den och den hade svullnat upp.  Jag fick en kylklump att lägga på armen och det blev bättre och svullnaden gick ner. Efter en halvtimme ungefär tyckte jag inte att jag behövde ha den mer så jag la den ifrån mig. Sen ungefär en timme senare eller lite mindre kunde jag inte röra armen alls. Det gjorde så himla ont så jag började gråta. Fick ringa mamma så hon kom och hämtade mig för jag vågade inte gå hem själv ifall att jag skulle ramla igen. När vi kommit hem så hade jag så ont så mamma och pappa bestämde att vi skulle åka iväg till akuten, så det gjorde vi.
När vi åkte iväg i bilen så var det mer eller mindre snöstorm ute och det gjorde ju så att vi behövde använda våra vindrutetorkare på bilen och mitt i det värsta så lägger dom av, bara slutar att fungera. Tänkte att det inte kunde vara sant, men sant var det. Vi lyckades ändå ta oss till akuten men vi fick stanna ett par gånger så pappa kunde gå ut och borsta av snön från rutan så han kunde se.
Framme på akuten så får vi reda på att det inte finns någon ortoped där, alltså ingen som kunde kolla på min arm eller något sånt. Vad för sjukhus är det?
Sjukhuset var i alla fall snälla och ringde en taxi åt oss som körde oss till ett annat sjukhus där de har ortopeder. Jag var beredd på att få sitta där i timtal, men som tur var fick vi hjälp hyfsat fort och det var inte alls speciellt många före oss. Efter si så där två timmar fick jag komma in på röntgen och lite senare visade det sig att jag har en liten spricka i armbågen vilket som gör jävligt ont. Får ha armen böjd hela tiden för det går inte att räta på den. Har försökt att hålla den rakt flera gånger men då hugger det till som sjutton så nu har jag inte försökt mer idag. Fast grejen är den att jag måste försöka röra på den så myclet jag kan så armen inte blir stel. Men just nu tänker jag inte utsätta mig för mer smärta, det räcker som det är just nu. Har precis slängt i mig två värktabletter så får hoppas att dom hjälper snart.

Under tiden som jag väntar på det ska jag lägga upp riktigt mycket glass i en skål och sen kolla på Titanic och tycka synd om mig sälv :) haha. Titanic är förövrigt en av mina favoritfilmer :)

Där har ni mitt lilla äventyr, det var jätteskönt att komma hem sen. Somnade nästan med en gång.



Hoppas eran natt var bättre än min ;) Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Svar: Haha, har man en dator framför sig behöver man nästan inte prata. Speciellt inte om man är en riktig datanörd, höhö. ;)



Jag är också inne på min sista vecka på jullovet, jag börjar på tisdag.. Dock bara med en lektion, vår andra är inställd! :D Det blir en perfekt mjukstart, man är alltid så seg efter lovet.



Natten till onsdagen verkar ha varit ett rent helvete för dig! Hoppas verkligen att din armbåge blir bättre! Var det tänkt att ni skulle åka skidor i fjällen? Tänkte mest på din arm nu då..



Hoppas det blir bättre snart!

Kram!

/Beccy

2011-01-05 @ 22:28:11
URL: http://beccys.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Svar: Det blir det verkligen! Som sagt, man orkar ju knappt någonting efter lovet, det brukar ta en vecka innan man kommer igång! ;)



Jag hade inte heller vågat åka om min arm varit lite halvt dålig. Hoppas att den blir bättre, så att du i alla fall kan åka lite! :) Ska jag vara ärlig har jag faktiskt aldrig åkt skidor "på riktigt", enda gången jag kommer ihåg var när jag gick i förskolan och vi hade ett mini-Vasalopp med fusksnö, haha! Måste kännas häftigt att åka runt i fjällen! :)



Kram!

/Beccy

2011-01-06 @ 14:02:25
URL: http://beccys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0