Dikt

Sitter just nu i mitt gamla rum och pluggar lite grann. Fast tyckte jag kunde slänga in ett inlägg lite snabbt här i bloggen. Men som sagt så sitter jag i mitt gamla rum och pluggar med svag musik i bakgrunden. Är mycket goare att sitta och plugga här inne eftersom att mitt skrivbord står kvar här. Har inget skrivbord i mitt rum och vill inte ha något där heller, onödigt och det skulle nog inte få plats heller. Eller det skulle det faktiskt inte göra.

Aja, meningen är att jag ska skriva en dikt nu. Har fått det i läxa tills imorgon i svenskan. Älskar ju att skriva dikter så det ska bli så kuuuuuuuul! NOT! 
Eller jag gillar att skriva och sånt, men dikter är så svårt att skriva + att vi måste utgå från ett speciellt ämne "vi och dem" och då blir det mycket svårare för då måste man hela tiden tänka på det undertiden som man skriver. Hade vart lättare om man fick skriva om vad man ville, men det ska väl vara en liten 'Utmaning'.
Jag har i alla fall en idé så jag får väl utgå ifrån den och hoppas att det kan bli något bra :) Tänkte skriva om Vi i Sverige och Dem i fattiga länder.

På tal om fattiga länder. Så himla hemskt det som har hänt i Japan med tsunamin och det. Inte för att Japan kanske är ett fattigt land men tycker så himla synd om dem. Liksom allt de äger och har (hade) är helt borta och helt förstört och hur många människor som helst har förlorat sina anhöriga. Det är helt sjukt hur mycket vatten kan göra. Vågen var 10 meter hög och en tsunami färdas ungefär i 800 Km/h...  Det är så himla sjukt, att vatten kan förstöra en hel stad på bara några minuter. Tycker så himla synd om människorna nere i Japan :(





Usch vilken hemsk och sorglig bild jag hittade på google :(   ( syftar på den sista )


Var ju egentligen inte detta jag skulle göra. Får sätta mig och tänka så det knakar så jag kan få skrivit någon dikt.

Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: REBECCA

sv: hahah, låter fett!

jo det är bara bra med mig, sjukt trött dock.. men men! själv då? hur mår du??

men fy vilken hemsk bild, blir lite tårögd. FY.

hej!

2011-03-14 @ 19:43:52
URL: http://ohmycarotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0