Fredag Tjugonde Maj

Godkväll!

Är trött som ett jävla as men tänkte att jag får blogga lite, har ju vart lite sisådär med uppdateringen nu i veckan. Men efter praktiken så har jag varit så sjukt trött så har somnat nästan direkt när jag kommit hem.

Igår efter jobbet så åkte jag, mamma och pappa iväg på en 3 timmars och 30 minuter lång handledarkurs. Men gubben som prata var rolig och pratade på ett bra sätt så jag hängde med hela tiden och dom där tre timmarna och trettio mintrarna gick faktiskt fort. Så nu är det bara att vänta på att körkortstillståndet ska komma hem och sedan kan jag börja övningsköra! Awesome :)

Kan passa på att berätta lite snabbt om dagen. Började med att stiga upp ur sängen och göra mig i ordning och sedan tog jag bussen mot jobbet. Började med att damsuga i butiken, göra rent speglar m.m så att det är fint sen när kunderna kommer. I början av dagen så fanns det inte så jättemycket att göra så det blev mest att man gick omrking i affären och rättade till produkter som hamnat fel eller fyllde på där det var slut osv. Min vänsterhand har fått vara försökskanin hela veckan, haha. När man inte har någonting att göra och det är lite kunder i affären så går jag och Felicia (en annan tjej som praktiserade där) och provar en massa oilka läppglans, läppstift m.m, så min vänsterhand har väl inte vart så där jättevacker direkt, haha. Det blir alltid någon timme under dagen då det inte finns så mycket att göra och man går runt i buktiken och hjälper kunder och sånt. Kan tyvärr inte så mycket om produkterna så får ju säga till dom att jag är praktikant men att jag kan försöka hjälpa er så gott jag kan eller så går jag och frågar någon utav de andra anställda :)
Idag fick vi även fyra stycken skitstora pallar (lådor typ) med varor som vi packade upp och fyllde på i hyllor och lådor och även inne på lagret. Det är faktiskt roligt att gå runt och fixa till alla varor och produkter och göra det snyggt och sådant.
Så mina arbetsuppgifter är för det mesta att börja med att städa och göra fint i butiken, larma varor, hjälpa kunder, ta hand om varorna som kommer och även slänga skräp och sådant. Kanske inte låter sådär jätteroligt men det är det, trivs jättebra på min praktikplats :)

Från det ena till det andra, tänkte visa lite snabbt vad jag köpte igår :)

Oranget nagellack från H&M - 10 kr



Ringhållare, vet inte vad jag ska kalla det. Men som ni ser så är det ju en sko som man kan sätta ringar i, asnajs! Kostade 79 kr på Chili.






Nu ska jag dyka ner i sängen, hoppas ni har haft en fin dag! Nattinatti ♥


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Svar: Det låter som om du trivs riktigt bra på din praktik! Arbetsuppgifterna låter nästan likadana som de jag fick när jag praoade på Ica Supermarket i 8:an. Dock hade jag inte jätteroligt där som du verkar ha på din praktik. För min del var det sällskapet som gjorde det roligare! :)



Tyvärr såg jag inte inlägget direkt när du lagt upp det, då jag var hos min farbror och hjälpte honom på hans kalas. Han fyllde år just i lördags och skulle ha ett stoooort kalas som började klockan två, så folk fick komma och gå som de ville. Det var rätt roligt, men som jag skrivit innan hade jag lite ont i magen, när jag böjde mig och andades och så. :(



Det har visat sig att det kanske är någon form av infektion, men jag skriver mer om det på blöggen snart. ;)



Kram!

/Beccy

2011-05-24 @ 23:07:05
URL: http://beccys.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Åh, förresten!

Den där skoringen var verkligen jättesöt! Har länge letat efter något kul att ha mina smycken i. Har funderat på smyckesträd eller smyckeshand, men har aldrig köpt någon. Skulle lätt köpt den där skon om jag hittat någon i närheten, men tyvärr inte..



Kram!

/Beccy

2011-05-24 @ 23:08:21
URL: http://beccys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0